Îmbrățișarea unei mentalități sustenabile

09/12/21 Comutarea accentului de pe riscuri pe oportunități

Unele companii încă privesc sustenabilitatea ca pe un pericol la adresa organizației lor. Nici pe departe. În noua economie, companiile vor realiza, cât de curând, că integrarea sustenabilității în strategia lor de afaceri le va ajuta să valorifice oportunitățile, să gestioneze mai bine riscurile și să atragă investițiile străine. Și, în același timp, vor îmbunătăți mediul și vor crea o societate mai echitabilă. 

Am examinat câteva dintre cele mai des întâlnite ingrijorări ale companiilor cu privire la integrarea sustenabilității în strategia de afaceri. Apoi le-am prezentat realitatea, din experiența noastră practică.

  1. Costul. Unele companii acordă prea multă atenție costului inițial al integrării sustenabilității în strategia lor de afaceri, din punctul de vedere al dezvoltării produselor, îmbunătățirii proceselor existente și măsurării noilor rezultate. Acest lucru poate fi, însă, mai mult decât compensat de economiile de costuri, reducerea riscurilor (de-a lungul lanțului de aprovizionare, de exemplu) și de eficacitatea operațională sporită.
  2. Guvernanța afacerii. Deși redefinirea politicilor interne și actualizarea strategiilor de guvernanță pot duce la schimbări, cum ar fi restructurarea responsabilităților echipei de conducere - și, posibil, și ale consiliului de administrație, guvernanța îmbunătățită va indica intenția clară a companiei dumneavoastră pentru sustenabilitatea pe termen lung. Va fi, de asemenea, un avantaj competitiv important, în ceea ce privește atragerea investițiilor străine și motivarea angajaților noi și existenți.  Pentru mai multe informații, am lansat un ‘Ghid practic de sustenabilitate pentru consilii și echipe de conducere’, ce conține sfaturi privind abordarea sustenabilității.
  3. Evoluție, nu revoluție. Pentru majoritatea companiilor, obiectivul nu este de a reinventa scopul afacerii, ci de a integra sustenabilitatea în obiectivele actuale ale acesteia. Cu toate acestea, nu se pune problema obținerii sustenabilității totale din prima zi. Este mai degrabă o călătorie decât o destinație.Una dintre cele mai comune provocări este, deci, găsirea unui punct de plecare - și definirea priorităților pe termen scurt, mediu și lung. Amprenta de carbon a companiei dvs., reducerea (sau eliminarea) materialelor și practicilor ne-sustenabile din afacerea dvs. trebuie să facă parte dintr-o strategie structurată pe etape clare, asumată de părțile interesate interne și partenerii de afaceri ai companiei.
  4. O adaptare mai bună la noua economie. Există o cerere crescută de management al sustenabilității din partea clienților, investitorilor și furnizorilor, astfel că, integrarea acesteia în strategia dumneavoastră de afaceri înseamnă și satisfacerea cerinței de produse și servicii sustenabile. Sustenabilitatea este asociată și cu percepția pozitivă de brand. Putem vedea, de exemplu, cum acest lucru este benefic pentru întreprinderile medii care caută să încheie contracte cu guverne sau cu companii mai mari.Cel mai mare risc provine îl aduc companiile care continuă să amâne momentul integrării sustenabilității cu strategia de afaceri. Din observațiile noastre, un număr foarte mare de organizații a făcut deja progrese semnificative în planificarea afacerii.

Citat din William Hughes:


„În această lume agitată și în continuă schimbare în care trăim, sustenabilitatea a trecut de la a fi percepută ca o opțiune utilă, la a fi o componentă esențială a tuturor organizațiilor, indiferent de mărime. Propulsată de o apropiere de capitalismul părților interesate și recunoașterea importanței creării de valoare pe termen lung, menținerea statu-quo-ului nu mai este posibilă. A sosit momentul să valorificăm ESG, sau să riscăm căderea în irelevanță.”