Profesia de audit are nevoie atât de oameni, cât și de tehnologie pentru a se transforma cu succes în viitor

27 aprilie 2022
În compania noastră, auditul este la baza expertizei noastre de mai bine de 72 de ani și credem cu tărie că această profesie este în primul rând despre oameni. Fără o echipă de audit implicată, profesionistă și diversificată, nu am putea să realizăm un audit cu valoare adăugată sau să excelăm în ceea ce facem cel mai bine; având grijă de organizațiile pe care le audităm și de părțile interesate ale acestora, ajutăm la construirea de afaceri sustenabile.

Iar pentru că oamenii reprezintă cel mai mare atu al nostru, încercăm în mod constant să găsim modalități de a-i sprijini, astfel încât ei să simtă în continuare că vor să facă parte din această profesie și industrie. În luna februarie, am discutat despre sindromul de burnout, care reprezintă o problemă apărută acum mult timp și care în audit este strâns legată de busy season. Acum, ne dorim să ne axăm pe soluțiile găsite pentru a sprijinii profesioniștii din audit, fie prin reajustarea funcției de audit într-o lume digitală, fie prin acordarea unei atenții sporite oamenilor, cel mai important factor.

Alegerea instrumentelor de audit potrivite

Acum un an, Mazars a publicat rezultatele unui studiu double-blind, care a avut scopul de a identifica percepțiile și nevoile diferitelor companii din industrie, atunci când vine vorba de audit și de actualii lor auditori statutari. Printre principalele concluzii, a reieșit faptul că 96% dintre respondenți susţin adoptarea noilor tehnologii de audit, având opinii favorabile în această privință. Cu toate acestea, aptitudinile umane rămân foarte importante pentru beneficiarii serviciilor de audit - așa-numitele abilități „soft” ajung să ocupe un loc important alături de cele tehnice. Conform sondajului, primele cinci abilități pe care auditorii ar trebui să le dețină includ patru de tip „soft” (capacitatea de ascultare, discreția, proactivitatea și creativitatea), pe lângă gândirea riguroasă și abilitățile de organizare.

Comunitatea noastră de inovatori și experți în tehnologie ne-a permis să dezvoltăm un portofoliu de servicii augmentate, care ne-au adus experiențe îmbunătățite și valoare adăugată clienților noștri, precum și noi abilități și capacități echipelor noastre.

În această perioadă, în audit, profesioniștii noștri trebuie să gestioneze provocările inerente ale auditurilor de la distanță. Accesarea în siguranță a informațiilor clienților și asigurarea celor mai bune practici de securitate cibernetică, precum și analiza datelor financiare, pentru a detecta cazurile în creștere de fraudă, pun și mai multă presiune asupra auditorilor. Pentru a veni în sprijinul colegilor noștri, am dezvoltat o serie de instrumente în cadrul Atlas, platforma noastră globală de audit, pentru a permite furnizarea de audituri de calitate consecvente și eficiente, care oferă valoare.

Mazars Atlas permite echipelor de audit din întreaga lume să monitorizeze progresul auditului de oriunde și oricând și asigură faptul că metodologia de audit este aplicată în mod consecvent și uniform în fiecare zi și în fiecare loc în care echipele lucrează.

De asemenea, recent, Mazars România a implementat platforma Mazars Signals, ce facilitează transferul informațiilor de către clienți într-un mod securizat și permite o colaborare mai bună cu clienții și echipele, precum și o monitorizare în timp real a statusului auditului.

Trei acțiuni implementate de către companii, pentru crearea unui mediu de lucru sănătos

  1. Au pus comunicarea pe primul loc. Odată cu venirea pandemiei de COVID-19, angajatorii au înțeles foarte repede că este nevoie de comunicare poate a crea claritate, a construi reziliența și a cataliza schimbări pozitive. Au început cu mesaje scurte trimise angajaților, care conțin două sau trei întrebări despre muncă, viață, mentorat și sănătatea lor. De asemenea, întâlnirile încep mereu cu două întrebări necesare: „Cum te simți?” sau „Ai nevoie de o mână de ajutor?”.
  2. Au pus la dispoziție ajutor profesionist. În România, multe companii au inclus sesiuni individuale de consiliere/psihoterapie în pachetele lor de îngrijire a sănătății. Fie că vorbim de angajații care sunt părinți și au nevoie de puțină îndrumare sau dacă ne referim la un angajat din noua generație, care nu prea știe să facă față stresului și emoțiilor, o simplă discuție cu un profesionist poate schimba rapid orice îngrijorare.
  3. Au încurajat well-being-ul. Permițând aranjamente flexibile de lucru, oferind cursuri de gestionare a stresului și a timpului și motivând angajații să-și folosească beneficiile puse la dispoziție de companie (cursuri de gimnastică, sesiuni de masaj sau investigații medicale gratuite), angajatorii au început să înțeleagă și să răspundă la nevoile oamenilor lor.

Pe măsură ce profesia de audit evoluează, trebuie să ne asigurăm că și profesioniștii noștri o fac, ascultându-le nevoile și oferindu-le cele mai bune instrumente și soluții pe care le putem găsi. Deși tehnologia va juca, fără îndoială, un rol mult mai important în anii următori, suntem convinși că oamenii vor fi cei care vor conduce profesia de audit din viitor.