Îmbunătățirea eficienței afacerii

Îmbunătățirea eficienței afacerii ar trebui să fie un obiectiv-cheie al oricărei strategii de afaceri și un obiectiv care trebuie monitorizat în mod constant pentru a se putea îmbunătăți. Eficiența îmbunătățită sprijină realizarea a două obiective principale: creșterea veniturilor și reducerea costurilor.

În timp ce îmbunătățirea operațiunilor este un bun simț comercial în orice moment, acest lucru este deosebit de important pentru a permite transformări importante din punct de vedere strategic, cum ar fi activitățile de fuziuni și achiziții sau atragerea de capital de creștere extern, ceea ce duce la un impact tangibil asupra valorii afacerii.

Un proces coerent de îmbunătățire ar trebui să fie susținut de o strategie de vânzări clară și concentrată, care să permită întreprinderii să aloce sau să redistribuie resursele către domeniile cheie de forță. Adică, acele domenii ale afacerii care vor genera randamente maxime, mai degrabă decât să urmărească veniturile de dragul lor. Nu este eficient să încercăm să schimbăm totul. Încă de la început, strategia de îmbunătățire a eficienței trebuie să fie aliniată cu strategia de vânzări.

Întreprinderile trebuie să ia în considerare mediul operațional în evoluție, cum ar fi progresele tehnologice sau schimbarea nevoilor clienților, care pot avea un impact asupra a ceea ce înseamnă eficiența pentru o afacere. De exemplu, explozia pandemică a comerțului cu amănuntul online a evidențiat modul în care o schimbare rapidă a pieței a făcut ca procesele care erau eficiente într-un anumit tip de mediu operațional să nu mai fie potrivite pentru un alt tip de mediu.

Progresele tehnologice pot deschide, de asemenea, ușa către noi tipuri de eficiență. În urmă cu un deceniu sau două, înțelepciunea dominantă era că descentralizarea în cadrul unei întreprinderi ar contribui la creșterea eficienței. Cu toate acestea, având în vedere că tehnologia modernă facilitează comunicarea și schimbul de informații în format digital, beneficiile descentralizării nu mai sunt atât de clare, în special pentru funcțiile bazate pe tehnologie digitală sau în cloud, cum ar fi IT, trezoreria sau finanțele.

Deci, cum puteți îmbunătăți eficiența afacerii?

Prima etapă constă în revizuirea și eficientizarea proceselor de lucru. Trasați un flux de lucru pentru a descrie procesele pe care ar trebui să le urmeze angajații dumneavoastră. Dacă analizați toate sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească oamenii sau echipele dumneavoastră, este mai ușor să identificați oportunitățile de a evita duplicarea și de a economisi timp, sau unde resursele suplimentare ar putea îmbunătăți fluxul de lucru. Acest lucru poate include reproiectarea modului în care personalul dvs. lucrează cu informații și instrumente digitale și fizice pentru a se asigura că își utilizează timpul în mod eficient. Adesea, poate fi util să apelați la sprijin profesional extern în cadrul acestui proces, experții noștri oferind experiența și independența în domeniu pentru a asigura o evaluare cu adevărat obiectivă. Echipele noastre vă pot ajuta să identificați prioritățile cheie în managementul și organizarea dumneavoastră, specialiștii noștri îndrumându-vă către o rezolvare mai eficientă cu ajutorul unor instrumente personalizate, cum ar fi platforma noastră Optimize.

În al doilea rând, oamenii joacă un rol esențial în procesul de îmbunătățire a eficienței. Având talentul potrivit în rolurile potrivite, oferind instruirea, instrumentele și tehnologia de care oamenii au nevoie pentru a da randament maxim, punând în aplicare scheme de stimulare adecvate - astfel de acțiuni axate pe oameni pot face sau nu un program de eficiență.

La fel cum poate face și finanțarea. Ideea de îmbunătățire a eficienței este de a reduce costurile și de a crește profiturile, dar atingerea acestor obiective va necesita adesea creșterea cheltuielilor pe termen scurt - investiții care sunt rambursate la momentul potrivit, pe măsură ce se îmbunătățește eficiența afacerii. Prin urmare, programele de eficiență trebuie să fie complet evaluate și bugetate înainte de a fi puse în aplicare.

O altă modalitate de îmbunătățire a eficienței pentru întreprindere este pregătirea unei previziuni de capital financiar. Aceasta vă poate spune dacă merită să investiți într-o nouă tehnologie sau în resurse suplimentare, de exemplu, sau care ar putea fi diferența pe o perioadă de trei sau cinci ani. Aceasta poate fi deosebit de importantă atunci când se analizează eficiențe care pot fi mai puțin tangibile pe termen scurt, cum ar fi indicatorii ESG. O prognoză a capitalului financiar poate arăta dacă întreprinderea poate finanța investiția din rezervele proprii sau dacă va fi necesară o finanțare externă. În caz afirmativ, finanțatorii externi se vor aștepta să vadă un plan complet evaluat pe baza căruia să își întemeieze decizia.

Importanța unei raportări exacte este, de asemenea, esențială. Fără a dispune de informații și date corecte pe care să se bazeze deciziile și bugetele, este aproape imposibil să se atingă eficiența afacerii. Cifrele greșite conduc la decizii greșite. Nu numai la începutul procesului, în etapa de planificare, ci și în timpul implementării, pentru a vă permite să monitorizați performanța pe măsură ce sunt introduse schimbări.

Contactați-ne