Servicii de tranzacții

Echipa noastră de specialiști în servicii de tranzacții oferă încredere, claritate și sprijin în timpul achizițiilor, cedărilor și reorganizărilor, atât la nivel național, cât și internațional. Echipa noastră globală de experți combină cunoștințele sectoriale, tehnice și comerciale necesare pentru a transforma chiar și cele mai complexe tranzacții în succes.

Due diligence în domeniul achizițiilor

Analizăm domeniile de risc financiar și fiscal și condițiile de remunerare pentru a optimiza condițiile contractuale și financiare ale proiectului dumneavoastră de creștere externă.

Vă putem oferi consiliere comercială, practică și personalizată pentru a aborda provocările și specificul achizițiilor dumneavoastră. Lucrăm permanent și în strânsă colaborare cu echipele și consilierii dumneavoastră.

Vă putem oferi asistență privind:

  • Evaluarea calității informațiilor utilizate pentru stabilirea prețurilor: Analiza datelor financiare și a altor informații furnizate de un vânzător. Evaluăm relevanța și consecvența pregătirii sale.
  • Evaluarea performanței normative: Analiza performanței istorice și identificarea elementelor nerecurente pentru a stabili performanța subiacentă (câștiguri normative), identifica nevoile de finanțare capital de lucru normativ și datorii nete) și confirma potențialul de generare a fluxului de numerar.
  • Identificarea riscurilor juridice și fiscale legate de tranzacție: Analizarea poziției fiscală a bunurilor de achiziționat și înțelegerea relația acestora cu autoritățile fiscale și consecințelor pentru tranzacție. În plus, analizăm aspectele juridice ale tranzacției împreună cu consilierii legali (contracte, litigii etc.).
  • Provocarea consecvenței ipotezelor de prognoze: Analizarea planului de afaceri și altor prognoze financiare și compararea ipotezelor acestora cu performanța istorică.
  • Asigurarea clauzelor financiare și fiscale ale contractelor de achiziție:
  • Sprijin în negocierea și redactarea clauzelor financiare ale contractelor de achiziție (SPA), în special stabilirea condițiilor financiare utilizate pentru calcularea prețului.
  • Revizuirea clauzelor de garantare a activelor și pasivelor.
  • Consiliere cu privire la mecanismele de ajustare a prețurilor.
  • Consiliere cu privire la structura fiscală optimă a tranzacției.

Indiferent de tranzacție, abordarea noastră privind procesul de due diligence al achizițiilor se axează pe oferirea sfaturilor și asistenței necesare pentru a lua deciziile cheie cu încredere și pentru a optimiza termenii tranzacției.

Due diligence și asistență pentru vânzători

Analizăm principalele domenii de risc, anticipăm dificultățile posibile și vă pregătim afacerea pentru un proces de eliminare.

Vă oferim asistență cuprinzătoare, adaptată pentru a oferi proiectului dumneavoastră cele mai bune șanse de succes. Lucrând în strânsă colaborare cu echipele și consilierii dumneavoastră, anticipăm potențialele capcane ale proiectului dumneavoastră și pregătim analize pentru a facilita tranzacțiile atunci când sunt implicate terțe părți.

Vă putem ajuta cu:

  • Prezentarea unei perspective independente asupra afacerii: Rezumarea elementelor specifice ale afacerii dumneavoastră într-o manieră inteligibilă pentru eventualii cumpărători.
  • Anticiparea punctelor de negociere și limitarea impactului acestora: Identificarea principalelor domenii de risc potențial și pregătirea reacțiilor pentru a preveni chiar și cele mai mici efecte asupra valorii.
  • Oferirea unui nivel de confort cumpărătorilor pentru facilitarea procesului: Prezentarea către cumpărători a unui raport de due diligence privind vânzătorii pentru a oferi asistență în procesul decizional inițial.
  • Accelerarea procesului de cedare: Controlarea ritmului procesului împreună cu dumneavoastră și echipa dumneavoastră, respectând totodată confidențialitatea tranzacției.
  • Limitarea impactului proiectului asupra funcționării de zi cu zi a afacerii dumneavoastră: Sprijin pe tot parcursul tranzacției, organizarea bazelor de date și cooperarea cu echipele dumneavoastră la procesul de întrebări și răspunsuri.

Abordarea noastră VDD se axează pe optimizarea procesului de vânzare prin asigurarea controlului deplin, reducerea duratei negocierilor și maximizarea valorii activului.

Diagnostic financiar și revizuirea planului de afaceri

Efectuăm diagnostice financiare în contextul problemelor specifice ale clienților. Pentru exemple, putem analiza modul de utilizare a fondurilor investite într-un proiect, ineficiența unui portofoliu, a unei investiții sau a unei unități de producție și putem identifica soluții pentru a remedia astfel de probleme.

Putem oferi, de asemenea, o revizuire independentă a planului dumneavoastră de afaceri și a principalelor ipoteze de bază în contextul creării unei noi companii, începerii unei noi activități sau a unei analize strategice.

În toate proiectele noastre de diagnostic financiar și revizuiri ale planurilor de afaceri adoptăm poziția unui expert financiar obiectiv, astfel încât să beneficiați de informațiile și încrederea de care aveți nevoie pentru viitoarele măsuri.

Situații post-achiziții

Pe lângă oferirea de consiliere pentru tranzacțiile în timp real, echipele noastre au o vastă experiență în furnizarea de clauze de ajustare a prețurilor și revizuirea situațiilor financiare de închidere după finalizarea unei tranzacții.

Realizăm o analiză detaliată a performanței post-achiziție pentru a evalua impactul clauzelor dintr-un SPA, cum ar fi beneficiile viitoare și garanțiile de răspundere sau, mai general, pentru a analiza performanța post-achiziție.

Vă putem ajuta cu:

  • Interpretarea și adoptarea clauzelor de ajustare a prețurilor și a altor mecanisme post-finalizare conținute în SPA.
  • Asistență privind litigii referitoare la ajustările ulterioare finalizării, împreună cu experții noștri în litigii și arbitraj. (adaugă link).
  • Pregătirea și gestionarea informațiilor financiare după finalizare, de exemplu prin pregătirea bilanțurilor de deschidere, armonizarea principiilor contabile sau evaluarea performanței reale în raport cu prognozele.

Soluțiile noastre

Echipele noastre de servicii pentru tranzacții dispun de un cadru metodologic comun gobal și utilizează un instrument de raportare personalizat pentru a asigura consecvența și uniformitatea rezultatelor noastre oriunde sunt necesare.

Echipa noastră

Mazars are servicii de tranzacții în 38 de țări din întreaga lume, ceea ce înseamnă că vă putem sprijini cu proiectul dumneavoastră oriunde aveți nevoie de noi.

Solicitați o ofertă