De ce departamentul de HR ar trebui să adopte o soluție digitală, și nu umană?

Acum câțiva ani, am participat la un curs de CSR, unde ideea principală era aceea că liderii ar trebui să lucreze la construirea de afaceri sustenabile. De atunci, mulți lideri și-au exprimat public promisiunea de a dezvolta afaceri sustenabile la nivel global și local.

Dar ce înseamnă această sustenabilitate? Indiferent de obiectul de activitate al unei afaceri, aceasta trebuie să se preocupe în egală măsură să genereze profit și să aibă un impact sănătos în mediul în care își desfășoară activitatea, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Dacă afacerea dvs. oferă servicii medicale private în piață, cei care conduc compania trebuie să se orienteze cu aceeași atenție către toți partenerii: clienți, furnizori, angajați, autorități. Acest lucru se poate face doar dacă se solicită un feedback real și constant de la ei și, bineînțeles, dacă se iau măsuri în urma acestui feedback.

Dacă clienții/ pacienții companiei se plâng de durata mare de așteptare la recepție pentru a fi înregistrați înainte de a intra în cabinetele medicilor, puteți descoperi că vă confruntați cu o lipsă de personal acolo. În zilele noastre, îți poți înregistra vizita online de acasă. Marile aeroporturi din lume folosesc acest sistem de ani de zile. De ce nu ar putea funcționa o astfel de soluție și în afacerea dvs?

Dacă furnizorii dvs. se plâng de numărul mare de erori în timpul sesiunilor de reconciliere, ați putea constata faptul că volumul documentelor de contabilitate primară a crescut semnificativ în ultimul an și, de asemenea, că înregistrați o rată scăzută de retenție a angajaților în echipa de contabilitate, deoarece angajații caută roluri cu valoare adăugată, și nu cu muncă de procesare. Așa că, în loc să continuați eforturile de a găsi oameni dispuși să facă aceste activități, de ce să nu implementați automatizarea acelor procese și să creați posturi care aduc valoare adăugată afacerii prin analize și recomandări argumentate?

Dar ce faceți atunci când feedback-ul de la personalul medical indică prezența unui număr mare de clienți care au nevoie de un alt specialist (cei care ajung la medic pe baza propriei alegeri) sau care nu au nevoie de îngrijire medicală? Puteți să alegeți să instruiți personalul de la call center să ruleze mini-scanări, însă ținând cont de rata scăzută de retenție la nivelul pozițiilor entry-level, această investiție nu va produce rezultate remarcabile. Un robot care să preia apelurile inițiale și care pe baza unui flux de întrebări standard să poată direcționa pacientul către medicul specialist relevant pentru afecțiunea lui ar fi o investiție care își va recupera valoarea în foarte puține luni. Chiar și un serviciu de tele-medicină disponibil 24/7 ar putea absorbi o parte dintre pacienții care au o afecțiune ce nu necesită vizita medicului.

În cazul în care echipa dvs. de resurse umane gestionează cu greu procesele de angajare și ieșire din cauza ratei ridicate de fluctuație la locurile de muncă entry-level, puteți constata că puteți automatiza procesele de ieșire cu înregistrare directă în portalul REVISAL după ce modificările sunt operate în sistemul HR existent.

Pot continua cu exemple de afaceri care subliniază faptul că HR-ul ar trebui să adopte o soluție digitală și să promoveze digitalizarea în cadrul companiei, deoarece acest lucru aduce valoare companiei și le permite angajaților să se implice în activități complexe. Doar în acest mod afacerea nu se va confrunta cu întreruperi de activitate și cu scăderea calității serviciilor oferite, nici pe termen scurt, nici pe termen lung.

Companiile care se preocupă să devină mai agile în tot ceea ce fac vor fi cele care vor genera o experiență memorabilă cu toți partenerii de afaceri.