Aspecte contabile și fiscale legate de închiderea anului financiar 2022

Mazars are plăcerea de a vă invita la un eveniment hibrid, dedicat principalelor aspecte pe care ar trebui să le aveți în vedere pentru închiderea exercițiului financiar 2022.

Evenimentul va aborda cele mai importante elemente pentru închiderea cu succes a anului financiar: spețe contabile și fiscale, aspecte de salarizare și personal, prețuri de transfer și noutăți fiscale pentru 2023, cu accent pe situații practice.

Save the date

  • Când: joi, 8 decembrie 2022, ora 10:00
  • Durata: 3h
  • Unde: online sau offline (în zona Pipera, București)
  • Limba: română

Înscrieți-vă gratuit acum

Una dintre cele mai ușoare modalități pentru reducerea riscului de a avea erori de închidere și de a emite situații financiare incorecte, precum și de a îmbunătăți productivitatea în această perioadă este să vă pregătiți și să stabiliți anumite proceduri de lucru. Specialiștii noștri au pregătit o agendă detaliată, pentru a vă oferi informații precise despre pașii pe care va trebui să îi urmați pentru închiderea cu succes a anului financiar.

Agenda:

  • Aspecte contabile
    • Modificări și completări aduse Ordinului 1802/2014 în cursul anului 2022;
    • Principalele aspecte de avut în vedere la evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
    • Politici contabile, estimări, corecții;
    • Conţinutul obligatoriu al notelor explicative la situaţiile financiare anuale pentru toate categoriile de entităţi raportoare.
  • Salarizare & resurse umane
    • Elemente suplimentare de informare la angajarea în muncă;
    • Noi clauze contractuale;
    • Concedii suplimentare și alte zile libere;
    • Regulamentul intern.
  • Impozite directe
    • Definitivarea calculului de impozit pe profit: ajustări, credite, reduceri;
    • Noi măsuri privind sponsorizarea;
    • Impactul regimului de impozit pe veniturile microîntreprinderilor;
    • Taxe locale;
    • Regimul fiscal al distribuirilor de dividende.
  • TVA și impozite indirecte
    • Ajustări TVA: inventarierea anuală, casare, creanțe neîncasate;
    • Bunuri acordate gratuit (sponsorizare, protocol), reduceri comerciale;
    • Documente justificative pentru operațiunile scutite de TVA.
  • Prețuri de transfer
    • Tranziția la raportarea publică CbC. Care sunt noutățile?
    • Aspecte care pot declanșa audituri ale prețurilor de transfer.

Lectori

  • Mariana Dragomir, Director, Accounting, Mazars
  • Cătălina Călinescu, Director, HR & Payroll, Mazars
  • Cristian Botezatu, Senior Manager, Tax, Mazars
  • Mihaela Hampu, Senior Manager, Tax, Mazars
  • Anca Lamba, Senior Manager, HR & Payroll, Mazars
  • Adrian Mutea, Manager, Tax, Mazars
  • Miruna Cîrstea, Assistant Manager, Tax, Mazars
  • Alexandra Nechita, Assistant Manager, Tax, Mazars 

Pentru a oferi posibilitatea tuturor participanților de a se înscrie, în funcție de programul încărcat al fiecăruia, organizăm acest eveniment în format hibrid.

Puteți alege să participati online (prin Teams) sau în persoană (BOC Tower, Strada Ing. George Constantinescu 3 – zona Pipera).

Locurile în sală sunt limitate și sunt rezervate în ordinea înregistrării participanților.