Transformarea profesiei de auditor prin încurajarea well-being-ului și prevenirea epuizării

18 februarie 2022
Întrucât trăim și lucrăm într-o lume în rapidă și permanentă schimbare, stresul a devenit un factor obișnuit. El este o reacție umană normală, dar este de datoria noastră să avem grijă de mintea și corpul nostru. Nivelul crescut de adrenalină poate induce efecte pozitive (ne menține atenți, motivați și pregătiți să evităm situații periculoase) sau poate deveni o problemă dacă nu învățăm cum să îi facem față.

În profesia de audit, stresul este strâns legat cu ceea ce auditorii numesc busy season, care în acest moment a devenit o parte naturală a vieții unui auditor. Odată ce pandemia de COVID-19 a devenit o provocare continuă, ca multe alte profesii, auditul a evoluat: integrarea noilor tehnologii alături de conștientizarea sănătății mintale îi poate ajuta pe auditori să se pregătească pentru busy season, care de obicei se desfășoară din ianuarie până în mai.

Asistăm la o intensificare a riscului de epuizare în rândul angajaților

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), burnout-ul este un sindrom rezultat din stresul cronic de la locul de muncă, stres care nu a fost gestionat cu succes. Se caracterizează prin trei dimensiuni: lipsă de energie sau epuizare, distanțare/detașare crescută față de propriul loc de muncă sau sentimente de negativism sau cinism legate de locul de muncă și eficacitate profesională redusă.

Începând cu 1 ianuarie 2022, sindromul de burnout a fost inclus în Clasificarea Internațională a Maladiilor ediția a XI-a (ICD-11), sistem folosit la scară largă drept reper în stabilirea diagnosticelor medicale. Anterior, OMS definea pur și simplu burnout-ul ca o „stare de epuizare vitală”.

Epuizarea în rândul angajaților este o problemă comună în toate profesiile, iar auditul nu este o excepție. Pandemia de COVID-19 și lucrul de acasă au favorizat și mai mult acest aspect. Lucrând de acasă, pentru unele persoane poate fi și mai greu să se desprindă de birou și să facă pauzele necesare, iar interacțiunea socială și schimbul de idei cu colegii de birou este puternic resimțită. Pe măsură ce granița dintre viața personală și cea profesională devine tot mai neclară, riscul existenței a tot mai multor crize de sănătate mintală crește.

Tips and tricks pentru a ieși cu bine din busy season

Găsește-ți o rutină zilnică și păstreaz-o

Pentru mulți dintre noi, busy season este acel moment al anului în care uităm de noi. Luăm mesele în fața laptop-ului și nu dormim suficient. În acest fel, pe termen lung, sacrificăm performanța, productivitatea și bunăstarea generală. Sănătatea trece dincolo de organism; se extinde la mentalitate, productivitatea la locul de muncă, energie generală, abilități de comunicare, empatie și multe altele. Când nu suntem sănătoși, avem nevoie de mai mult timp pentru a îndeplini sarcinile.

Îți recomandăm următoarele rutine zilnice, pentru a ajunge la un nivel de energie optim:

  • Trezește-te la aceeași oră în fiecare zi;
  • Mănâncă la aceeași oră în fiecare zi sau în decurs de 30 de minute de la ora planificată zilnic;
  • Rămâi hidratat; calculează-ți cantitatea necesară de apă în funcție de greutatea ta;
  • Ieși la o plimbare, aleargă de dimineață sau încearcă câteva sesiuni de yoga. Ai nevoie numai de 10 minute de activitate fizică;
  • Creează-ți lista de activități cu o seară înainte, pentru a reduce stresul și a îți îmbunătăți memoria;
  • Prioritizează-ți sarcinile și timpul și fii realist;
  • Reflectă la cel puțin un lucru pentru care ești recunoscător, înainte de a merge la culcare;
  • Adoptă un program de somn și ține-te de el, inclusiv în weekend.

Continuă să înveți

Continuă să crești și să te dezvolți profesional, prin participarea la evenimente din aria ta de interes; conferințe profesionale și cursuri de educație continuă sau obținerea unor certificări în domeniu, cum ar fi:

  • calificarea ACCA (Association of Chartered Certified Accountants);
  • calificarea CIA (Certified Internal Auditor, The Institute of Internal Auditors);
  • calificarea CFA (Chartered Financial Analyst).

Acest lucru îți va oferi un scop și o direcție în viața profesională, un sentiment mai puternic de realizare și de orientare spre soluții și obiective.

Ia-ți o pauză prelungită și pune telefonul deoparte

Este foarte important pentru sănătatea noastră mintală să ne deconectăm de la birou cel puțin două săptămâni, dacă este posibil, și să facem ceea ce ne place. Ieși la o plimbare pe plajă, aleargă de dimineață, bucură-te de soare sau petrece timp cu familia și prietenii.

Gestionarea timpului este esențială, așa că renunță la obiceiurile care îți consumă timpul, cum ar fi verificarea rețelelor de socializare sau a email-urilor la fiecare 10 minute. Este recomandat să ne rezervăm anumite intervale din zi în care să ne verificăm email-urile și rețelele de socializare, astfel încât să nu fim distrași de la îndeplinirea obiectivelor propuse.

Conectează-te cu oamenii și implică-te în comunitate

Interacțiunea socială este foarte importantă pentru ființele umane și se poate obține prin implicarea în relațiile de familie, relațiile cu prietenii și colegii de birou sau prin cunoașterea altor persoane din diferite arii de interese. De asemenea, caută mentori, care te pot ajuta să identifici noi oportunități de învățare. A te oferi voluntar pentru a-i sfătui pe alții este o altă modalitate eficientă de a ieși dintr-un ciclu negativ.

În același timp, a susține o cauză care te pasionează, te va apropia de comunitate și te va conecta cu oameni și idei, care vor avea un impact pozitiv asupra perspectivei tale. Pe lângă beneficiile pentru sănătate, voluntariatul oferă oamenilor un sentiment de împlinire.

Echilibrul între viața profesională și viața privată poate părea greu de atins pentru un auditor, mai ales în busy season. Orele petrecute peste program, termenele de raportare foarte strânse și sarcinile repetitive pot afecta sănătatea mintală și pot crește riscul de epuizare. Cu toate acestea, profesia de audit este o profesie care îți oferă multe oportunități. Dacă muncești din greu și ești determinat, potențialul tău este nelimitat - pentru că ceea ce faci contează pentru mulți oameni. Auditul este un job în care poate exista echilibru, dacă fiecare membru al echipei este curajos, implicat și responsabil.