Influența "working from home" în eficiența proceselor operaționale

Potrivit unui studiu Gartner realizat în luna martie 2020, 74% dintre directorii financiari (CFOs) estimau că unii angajați vor alege telemunca în mod permanent. Aceasta este o statistică importantă, chiar dacă vorbim despre unii dintre angajații celor 74% dintre companiile din piață. Este o schimbare pe mai multe niveluri, care ar putea avea o reacție pozitivă asupra gradului de fericire a companiilor respective, dacă este gestionată corespunzător.

Primul impact se referă, bineînțeles, la chiria clădirii de birouri, care constă în reducerea spațiului de lucru și/ sau negocierea prețului. Însă, pentru o evaluare obiectivă a nevoilor, companiile vor stabili noi reguli de colaborare:

  1. Care sunt rolurile care trebuie cu adevărat să se afle la birou zilnic?
  2. Când este obligatoriu să se desfășoare o întâlnire față în față cu clienții? Cu investitorii? Cu colegii? Niciunul dintre aceștia?
  3. Cum trebuie dezvoltate abilitățile manageriale pentru a obține nivelul corespunzător de productivitate al echipei?
  4. Cum trebuie gestionați angajații cu nevoi speciale (de ex. depresie, dependență de alcool, traume de abuz și multe alte situații)?
  5. Când ne putem da seama ca avem prea multă sau prea puțină comunicare cu angajații și cu întreaga comunitate?

Această perioadă este momentul potrivit pentru a contesta vechiul format de lucru si pentru a obține cea mai bună soluție, mai ales când incertitudinea este pe buzele tuturor. Mai mult ca niciodată în ultimii 20 de ani, rata fericirii va fi mai mare în companiile care le vor permite angajaților lor să se simtă în siguranță și protejați, în timp ce lucrează din orice loc de pe planetă.

Însă aceste condiții confortabile de muncă pot deveni un coșmar, dacă organizațiile amână optimizarea și automatizarea proceselor aferente resurselor umane, pentru ca experiența acestora să fie interactivă și ușor de intermediat. În acest scop, companiile trebuie:

  1. Să auditeze în mod critic procesele de HR
  2. Să identifice etapele obligatorii pentru generarea eficienței
  3. Să facă trecerea către tehnologie, înlocuind hârtia și nu numai
  4. Să formeze angajații în utilizarea noilor tehnologii
  5. Să celebreze evoluția

Din toate cele de mai sus, principala provocare a companiilor rămâne să audieze în mod critic procesele existente și apoi să adopte modificările, dificil de implementat din diferite motive. Vă recomandăm însa să luați în considerare o creștere a eficienței cu 30%, atunci când vorbim despre resursele umane. Există câteva schimbări care pot fi adoptate rapid, cum ar fi mici îmbunătățiri în experiența de zi cu zi a relației angajator-angajat, care pot funcționa foarte bine, dar nu pe termen lung.

Schimbarea este bună, dar oamenii și organizațiile au nevoie de o strategie vizionară pentru a adopta inovația.