Responsabilitate socială corporativă

Contribuția proactivă atât în cadrul comunităților noastre, cât și în întreaga societate, a fost întotdeauna un lucru fundamental pentru Mazars și pentru modul în care ne desfășurăm activitatea. Suntem o organizație conștientă din punct de vedere social, căutând continuu să creăm o valoare comună pentru toate părțile interesate pentru care prestăm servicii și cu care colaborăm. Acest lucru este încorporat în valorile noastre fundamentale, în identitate și cultură.

Avem o strategie de sustenabilitate clar definită, legată de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale ONU și construită în jurul a 5 piloni:

1. Integritate

Strategia noastră de responsabilitate socială corporativă este adânc înrădăcinată în cultura și valorile noastre fundamentale. Integritatea și responsabilitatea se află în centrul tuturor lucrurilor pe care le facem. Pentru noi, acest lucru înseamnă în primul rând să ne asigurăm că procesele și instrumentele noastre de management al calității sunt robuste și exemplare. De acest lucru este responsabil Comitetul de management al calității și riscurilor Mazars, care are scopul de a încuraja dezvoltarea sustenabilă a tuturor serviciilor noastre și de a se asigura că toți angajații și partenerii primesc instruirea de care au nevoie pentru a dobândi excelența tehnică și etică în beneficiul maxim al clienților.

Exemple de inițiative:

  • Codul global de conduită și instruire universală;
  • Utilizarea obligatorie a WeCheck, instrumentul nostru de verificare a conflictelor;
  • Comitetul dedicat pentru managementul calității și riscurilor;
  • 1/3 din țări sunt supuse controlului intern al calității în fiecare an (100% în trei ani).

2. Servicii

Încă de la înființarea Mazars, scopul nostru a fost întotdeauna să lucrăm pentru succesul clienților noștri, servind în același timp interesul public. În plus, reglementările din ce în ce mai stricte, controlul public sporit și apariția unor amenințări noi și potențial dăunătoare, conduc organizațiile de toate dimensiunile să recunoască beneficiile înțelegerii și evaluării impactului mai extins al rezultatelor lor non-financiare și integrării riscurilor esențiale pentru Mediu, Societate și Guvernanță (ESG) în strategia lor.

Exemple de inițiative:

  • Centrul global de resurse COVID-19, incluzând instrumentul gratuit de analiză fiscală și juridică;
  • Servicii în domeniul sustenabilității care sprijină clienții în combaterea mitei și corupției, asigurarea unei bune guvernanțe, respectarea principiilor de egalitate și diversitate, drepturile omului, sănătate și siguranță și măsuri împotriva schimbărilor climatice;
  • Raport anual de sustenabilitate la nivel global și național.

3. Oameni

Clienții așteaptă din partea noastră un nivel ridicat de cunoștințe și expertiză, iar în anii viitori aceste așteptări vor crește exponențial. Capitalul uman este ceea ce va face diferența și trebuie să ne asigurăm că angajăm, cultivăm și dezvoltăm cel mai bun talent și expertiza relevantă, necesară în prezent și viitor.

Exemple de inițiative:

  • Universitatea Mazars deține acreditare de top de la Fundația Europeană pentru Dezvoltarea Managementului;
  • 92% dintre angajați au participat la un curs de formare în 2018/19 (MazarsU și LinkedIn Learning);
  • 53% personal feminin; obiective de diversitate la nivel național în întreaga firmă (de exemplu, în Marea Britanie 50% din managerii de rang superior vor fi femei până în 2023).

4. Mediu

Corporațiile produc aproape tot ceea ce cumpărăm, folosim și apoi aruncăm, de aceea acestea joacă un rol imens în stimularea schimbărilor climatice globale. Deși amprenta de carbon a companiilor depinde în mare măsură de tipul de industrie în care își desfășoară activitatea, iar noi, ca firmă de servicii profesionale, ne bazăm în principal pe resursele umane pentru a ne oferi serviciile, suntem totuși conștienți că putem și trebuie să reducem impactul nostru asupra mediului.

Exemple de inițiative:

  • Parteneriat cu Forumul Oficial al Instituțiilor Financiare și Monetare (OMFIF) pentru a publica modificările reglementărilor financiare privind cercetarea care vizează combaterea schimbărilor climatice;
  • Politici individuale naționale pentru reducerea impactului asupra mediului (de exemplu, privind reducerea consumului de hârtie, a consumului de energie și a deșeurilor electronice).

5. Comunitate

Implicarea în comunitate nu mai poate fi privită ca o activitate auxiliară. Aceasta trebuie să fie înrădăcinată în scopul, procesele și profitabilitatea unei organizații. Companiile din toate industriile și regiunile trebuie să își reevalueze impactul asupra societății și rolul lor în crearea de comunități sănătoase și sustenabile. Acest tip de implicare sporește, de asemenea, implicarea angajaților pe care generațiile mai tinere o așteaptă într-o companie.

Exemple de inițiative:

  • Servicii pro bono periodice (de exemplu, cu Les Déterminés, o organizație non-profit care sprijină antreprenoriatul în districtele defavorizate);
  • Fiecare angajat beneficiază de 20 de ore pe care le poate folosi pentru implicarea în inițiative sociale în Olanda;
  • Lansarea ”Gender Balance Index” 2020 în cadrul OMFIF.

Strategia de responsabilitate socială Mazars este definită prin programe concepute și dezvoltate la nivel de Grup, apoi adoptate și personalizate la nivel național. Mai mult, țările au un spectru larg de inițiative, ceea ce permite ca multe proiecte locale să fie implementate și replicate în cadrul Grupului, devenind exemple de bune practici.

Ceea ce spunem, punem în practică. Mazars și-a consolidat angajamentul devenind membru al Pactului Global al ONU încă din 2012, susținând activ cele 10 principii de bază, în timp ce contribuim la avansarea discuțiilor cu privire la Obiectivele de dezvoltare durabilă (ODD).

Prin cei cinci piloni strategici Mazars, suntem de părere că putem contribui în special la susținerea a opt dintre cele 17 ODD ale ONU.

Document

Mazars sustainability report 2020
Mazars sustainability report 2020