Gestionarea COVID-19 în mediul de afaceri privat

După cum știm cu toții, pandemia COVID-19 reprezintă o amenințare serioasă pentru sănătatea și starea de bine a oamenilor din întreaga lume. Atât răspândirea virusului, cât și eforturile de a îl limita, au un impact semnificativ asupra vieții noastre de zi cu zi. Prioritatea principală în acest moment trebuie să fie protejarea sănătății oamenilor și luarea tuturor măsurilor necesare pentru a diminua efectele pandemiei. De asemenea, trebuie să fim conștienți de impactul inevitabil pe care îl are asupra economiei, care afectează enorm societățile private.

Acționând într-un teritoriu necunoscut, antreprenorii și directorii generali sunt nevoiți să facă față crizei într-un mod proactiv, concentrându-se asupra expunerii lor la risc, asupra interdependenței lor și eligibilității de a primi sprijin guvernamental.

  • Sprijinul acordat prin politici guvernamentale și de finanțare

De teama încetinirii economiei la nivel global, factorii decizionali au reacționat rapid, însă sprijnul specific disponibil va fi diferit în funcție de zonă. În Marea Britanie, de exemplu, au fost puse la dispoziție împrumuturi pentru întreprinderi în valoare de 330 miliarde de lire, în timp ce guvernul american – în plus față de seria de împrumuturi pentru întreprinderi – a prioritizat achizițiile masive de obligațiuni, cu scopul de a reduce ratele dobânzii pe termen lung.

În această perioadă este esențial să se prioritizeze dacă și în ce fel afacerea dumneavoastră poate beneficia de intervențiile guvernamentale, cât și de introducerea noilor facilități bancare. Pe măsură ce sprijinul guvernamental și politicile bancare se schimbă frecvent, este indicat să discutați cu cineva care vă poate ajuta să înțelegeți cum ar putea acest lucru să vină în ajutorul afacerii dumneavoastră.

  • Comunicări clare

Izolarea voluntară sau impusă a echipelor necesită comunicări interne clare, astfel încât persoanele care lucrează de la distanță să fie ținute la curent cu tot ce se întâmplă și moralul acestora să poată fi îmbunătățit. În contextul unei întreruperi prelungite, ar putea fi nevoie ca personalul să fie redistribuit: ar trebui să revizuiți contractele și aranjamentele personalului dvs. pentru a vă asigura că managementul cunoaște clar flexibilitatea disponibilă.

  • Considerații privind fluxul de numerar

Obiceiurile de cheltuieli au suferit deja schimbări majore. În timp ce supermarketurile, farmaciile și alte tipuri de afaceri care au legătură cu cererea de consum și virusul au înregistrat creșteri importante, alte industrii precum industria hotelieră și de agrement, au suferit scăderi ale vânzărilor.

În momente ca acestea, va trebui să vă revizuiți previziunile privind fluxul de numerar săptămânal și să realizați o analiză a posibilelor scenarii pentru a identifica rezultatele potențiale ale performanței și ale fluxului de numerar, modelând astfel grade diferite de întrerupere a activității. Acest lucru vă va oferi informații esențiale pentru conversații sincere și utile cu principalele părți interesate și cu furnizorii de finanțare.

  • Discutați cu ceilalți care fac parte din ecosistemul dumneavoastră

Un eveniment de asemenea anvergură, care afectează atât de multe persoane, ne permite să devenim mult mai deschiși și onești în conversațiile noastre. Ne este din ce în ce mai clar că toate societățile se află împreună în această situație: nu adoptați o mentalitate de turmă. În cazul în care afacerea dumneavoastră este expusă din cauza rezervelor scăzute, încercați să amânați cheltuielile mari, discutați acordurile cu proprietarii și, dacă este necesar, creșteți datoriile cu creditorii. 

  • Prioritățile B2C și B2B

Cererea B2C din săptămânile și lunile viitoare este grea de prezis – dar având în vedere incertitudinea, este posibil ca cei mai mulți dintre clienți să reducă cheltuielile. Va trebui să vă adaptați și să continuați să faceți acest lucru, cererea proiectată pentru produsele și serviciile dumneavoastră, astfel încât să mențineți vânzările și planurile de urgență. Din nou, aceste informații sunt esențiale pentru discuțiile cu parțile interesate importante (creditori, proprietari și alții).

În cazul în care afacerea dumneavoastră se află în sectorul pieței B2B, trebuie să stabiliți cât de expusă este baza de clienți – realitatea evenimentelor precum acestea este că, în timp ce multe dintre organizații vor avea de suferit, altele vor avea de câștigat. Concentrându-vă asupra celor care au nevoie de sprijin, puteți consolida relațiile și puteți pune bazele unei rețele de vânzări și plăți durabile, chiar dacă nu sunt imediat profitabile.

Consecințele complete ale COVID-19 – atât pentru societate, cât și pentru întreprinderi, în general – rămân să fie văzute. Acest articol intenționează să contribuie la conversațiile critice la nivel de business și să ofere un grad de orientare celor care se luptă să își determine pasul următor.

AUTOR