Tranziția către un model de afaceri diferit

Companiile private se confruntă cu un mediu de afaceri deosebit de dificil. De la șocurile geopolitice, cum ar fi războiul din Ucraina, la presiunile asupra lanțului de aprovizionare global și la impulsul tot mai mare al cerințelor de transformare a sustenabilității, există o nevoie mai mare ca niciodată de realiniere a strategiei de afaceri pentru a se adapta la aceste schimbări pentru un viitor rezistent.

Dar trecerea la un model de afaceri diferit nu se face peste noapte. Este un proces care trebuie revizuit în mod regulat pentru a împiedica compania să rămână în urma tendințelor de evoluție a pieței sau să se deconecteze de la așteptările părților interesate, cum ar fi consumatorii, angajații sau finanțatorii.

Există trei etape principale în tranziția modelului de afaceri:

1. Evaluarea stării actuale. Primul pas constă în identificarea unor aspecte precum modul în care funcționează modelul de afaceri existent, unde sunt punctele slabe, care sunt așteptările părților interesate, cum se schimbă mediul extern și ce impact va avea acesta. Aceasta poate fi atât o analiză absolută, cât și o evaluare relativă pentru a se compara cu alte întreprinderi din același sector sau din sectoare similare. Obținerea acestor informații vă permite să vă faceți o imagine exactă a organizației și a mediului său de operare, să stabiliți unde este nevoie de schimbări și care sunt implicațiile costurilor acestor schimbări. Nu sunteți sigur de unde să începeți? Platforma noastră Optimize vă poate sprijini pentru a vă cartografia cu încredere afacerea.

2. Proiectarea noului model de afaceri. Scopul aici este de a transforma cunoștințele obținute în prima etapă într-un nou model de afaceri care ia în considerare aspectele operaționale cheie legate de oameni, procese, controale, date și tehnologie. Acesta va fi fundamentat prin interviuri cu liderii de departament și de proces, cu clienții și cu părțile interesate pentru a înțelege cu adevărat cum ar putea fi valorificate sau optimizate procesele de afaceri și cum ar putea fi îmbunătățite operațiunile de afaceri. Ar putea fi digitalizate unele procese, de exemplu? Ar trebui să existe, de asemenea, un element adecvat de gestionare a riscurilor și a conformității, pentru a identifica riscurile relevante și cerințele de conformitate în timp util și pentru a înțelege modul în care acestea sunt - sau pot fi - gestionate în cadrul unui cadru de control.

3. implementare. Faza finală se referă la implementarea noului model în cadrul organizației. Este esențial să existe o foaie de parcurs clară, cu repere, pentru a se asigura că adaptarea infrastructurii și a proceselor sau angajarea de noi profesioniști pentru a pune în aplicare transformarea afacerii au avut loc efectiv la momentul potrivit.

Cultura întreprinderii este esențială pentru implementarea eficientă a modelului de afaceri. Conducerea superioară trebuie să fie implicată și angajată în schimbări - și să fie văzută ca atare. Tranziția și beneficiile pe care le va aduce trebuie să fie comunicate clar angajaților. Scopul real al companiei trebuie să fie comunicat în mod transparent și autentic. Toată lumea trebuie să se simtă implicată, să înțeleagă ce se întâmplă și de ce, și să își asume responsabilitățile. Acest lucru poate însemna revizuirea programului de recompense și stimulente pentru a se asigura că este aliniat cu obiectivele și etapele cheie ale noului model.

De asemenea, este probabil ca investițiile să fie cruciale. O transformare eficientă necesită o bugetare eficientă, ceea ce poate însemna asigurarea unei finanțări externe de la bănci sau de la alți furnizori de finanțare. Dacă trebuie să obțineți finanțare externă, evaluarea și analiza pe care le-ați efectuat în timpul etapelor unu și doi pot fi de neprețuit atunci când demonstrați viabilitatea strategiei dumneavoastră potențialilor creditori sau investitori. Deținerea unor date ESG exacte, de exemplu, va poziționa afacerea într-un mod mai pozitiv pentru majoritatea furnizorilor de finanțare, care vor avea propriile cerințe de sustenabilitate pe care trebuie să le respecte.

La Mazars, echipele noastre globale de afaceri private lucrează cu clienți din întreaga lume pentru a-i sprijini în tranziția către noi modele de afaceri. Un exemplu concret de transformare a afacerii este activitatea noastră cu Hailo din Germania, pe care o sprijinim cu succes în transformarea modelului lor de afaceri. Hailo produce scări și deșeuri de mai multe decenii, fiind unul dintre liderii de piață din industria lor. Hailo a determinat necesitatea de a îmbrățișa oportunitățile de transformare a sustenabilității și a dezvoltat un nou model de afaceri și de generare de venituri în jurul datelor inteligente privind deșeurile.

Acum, noile lor soluții inteligente pentru deșeuri pot împacheta soluții inteligente de produse digitale și analogice pentru a optimiza prevenirea și eliminarea deșeurilor în mod durabil în mediile comerciale. Senzorii colectează datele de la containerul de deșeuri și le transferă în cloud-ul de analiză a datelor, unde sunt convertite în cifre-cheie detaliate despre deșeuri și eliminarea durabilă a deșeurilor pe baza învățării automate. Datorită cantității mari de date, soluțiile Smart Waste oferă predicții exacte când un container de deșeuri va atinge nivelul maxim de umplere.

Prin intermediul parteneriatului cu Mazars, echipele noastre au sprijinit grupul Hailo pentru a asigura legătura datelor cu sistemele ERP ale clienților lor. Acest lucru le-a permis clienților să măsoare și să analizeze foarte eficient deșeurile pe care le produc și, astfel, să dezvolte strategii de gestionare și reducere a acestora. Ca un beneficiu suplimentar, soluția sprijină, de asemenea, pregătirea pentru rapoartele ESG.

Contactați-ne